dinsdag 22 oktober 2013

verbeelding

Wat is dat, verbeelding? Is dat een stuk brandhout in je handen nemen en zien dat er eigenlijk een boek ligt? Waardoor je tijdens het uitwerken van het boek meer warmte genereert dan het blok zelf ooit in de kachel zou opleveren? 
In deze blog ga ik in op achtergronden van mijn werk als beeldhouwer, met informatie over techniek, materiaal, idee ontwikkeling, kunsthistorische perspectieven en ik ga in op reacties van lezers.
Dit boek is gemaakt uit acaciahout, de afmetingen zijn  26 x 15 x 6 cm. In de vormgeving heb ik bewust het spinthout intact gelaten om de bovenrand van het boek te benadrukken. De vorm suggereert ook dat het boek veel gebruikt is, de bladzijden zijn dikker aan de buitenranden door het vele omslaan. Ik ben altijd op zoek naar een verrassend detail, dat is hier het kapitaalbandje, nog net zichtbaar aan de rugkant van het boek. Dit object is ntk= niet te koop.  Tenslotte is een goed boek een vriend voor het leven, toch?!

3 opmerkingen: